Returer & Ångerrätt

Återbetalning
För de flesta artiklar, i den osannolika situationen att din produkt är felaktig, kan du skicka den tillbaka till oss för återbetalning eller utbyte av varor inom 30 dagar efter mottagandet. Återbetalning av returfrakt är inte tillgängligt för detta.

För att vara berättigad till retur måste din vara vara oanvänd och i samma skick som du fick den. Det måste också finnas i originalförpackningen.

Garantivillkor 
Garantin gäller endast vid fabrikationsfel och täcker inte skador som uppstår på grund av att kunden själv tappar eller missköter produkten. Det är kundens ansvar att hantera produkten varsamt.

Ångerrätt
Som kund har du enligt lag rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att du mottagit varan, utan att ange något skäl.

För att ångerrätten ska gälla måste varan vara i obruten originalförpackning, oanvänd och i samma skick som när du fick den. Av hygieniska skäl kan vi tyvärr inte ta emot returnerade produkter som har öppnats eller använts.

Vill du utnyttja din ångerrätt kontaktar du oss via e-post innan du returnerar varan. Vi bekräftar då din retur och ger dig nödvändig information om returadress. Returkostnaden står kunden för.

När vi har mottagit och godkänt returen återbetalas beloppet inom 1–3 bankdagar via samma betalningsmetod som du använde vid köpet.

Returer (om tillämpligt)
När din retur har mottagits och inspekterats skickar vi dig ett e-postmeddelande för att meddela dig att vi har fått din returnerade artikel. Vi kommer också att meddela dig om godkännandet eller avslaget på din återbetalning. Om du är godkänd kommer din återbetalning att behandlas, och en kredit kommer automatiskt att tillämpas på ditt kreditkort eller den ursprungliga betalningsmetoden inom ett visst antal dagar.

Observera: Returer som skickas tillbaka utan föregående kontakt med vår kundtjänst eller utan godkännande kommer inte att behandlas och skickas automatiskt tillbaka till avsändaren. För att säkerställa en smidig hantering, vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

Försenade eller saknade återbetalningar (om tillämpligt)
Återbetalningar behandlas vanligtvis inom 1–3 bankdagar efter att vi har mottagit och godkänt din retur eller bekräftat en återbetalning.

Om du inte har fått någon återbetalning ännu, kontrollera först ditt bankkonto igen.

Kontakta sedan ditt kreditkortsföretag, det kan ta lite tid innan din återbetalning officiellt publiceras.

Kontakta också din bank, eftersom det ofta finns en behandlingstid innan återbetalningen syns på ditt konto.

Om du har gjort allt detta och du fortfarande inte har fått din återbetalning, vänligen kontakta oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Utbyten (om tillämpligt)
Vi ersätter endast föremål om de är defekta eller skadade. Om du behöver byta det mot samma objekt, skicka ett e-postmeddelande med vårt kontaktformulär.

Fraktkostnader vid returer
Vi kommer att instruera dig via e-post i var du ska skicka ditt objekt för retur.

Du ansvarar för att betala för dina egna fraktkostnader för att returnera din vara. Fraktkostnader återbetalas inte. Om du får återbetalning dras kostnaden för returfrakt från din återbetalning.

Beroende på var du bor kan tiden det tar för din utbytta produkt att nå dig variera.

Om du levererar en vara över 750 kr bör du överväga att använda en spårbar frakttjänst eller köpa fraktförsäkring. Vi garanterar inte att vi får din returnerade artikel.